June 23, 2011

saya SAYANG ALLAH


Allah yang MAHA PEMURAH, tidak sesekali bakhil dan kikir...
Apa sahaja yang saya minta dan apa sahaja yang saya impi serta harapkan, sama ada yang terdetik jauh di dasar hati, atau dengan menadah tangan berdoa, Allah sentiasa mendengar dan memakbulkan semuanya. Tidak pernah sekali pun Allah abaikan dan tinggalkan saya sendirian.

Allah yang MAHA PENYAYANG, yang tidak mungkin bagi Engkau bersifat pembenci... Walaupun telah berjuta2 kali saya lakukan dosa tanpa rasa malu dan bersalah, Allah tetap memberikan peluang untuk saya bertaubat dan mengampuni saya. Allah tidak pernah menyisihkan saya meskipun hakikatnya saya kotor dan hina.

Allah...
Selalu sahaja saya rasa malu pada Allah...
Tatkala saya melupakan Allah, Allah pula tidak pernah melupakan saya..
Apabila sahaja hati saya sedikit terdetik untuk mengingati Allah, Allah sudah berjuta-juta kali ingatkan saya. Selalu sahaja hati saya jadi lalai dan lupa untuk sujud menyembah syukur setekah mengecapi nikmat kurniaan Allah. Bahkan yang lebih menjijikkan, hati saya malah jadi lebih bongkak, riya’, ujub dan takabbur. Saya lebih rela turutkan nafsu yang menggila. Namun,Allah tetapkan limpahkan pada saya rezeki yang mencurah-curah dari sumber yang tidak pernah disangka-sangka... Kadang-kadang saya jadi hairan, KENAPA YE ALLAH TERLALU BAIK KEPADA SAYA..??

Ooohh..setelah difikir-fikir.. Allah itu kan Khaliq yang MAHA SEMPURNA. Mana mungkin DIA bersifat sebagaimana kita manusia ini. Dendam kesumat, hasad dengki, marah, benci dan sebagainya, semua itu sifat kita..

Aduhai..
Terima kasih ALLAH atas segala nikmat yang tidak ternilai selama hayat saya ini.
Terima kasih ALLAH kerana tidak pernah membenci saya.
Terima kasih ALLAH kerana tidak pernah bakhil dengan saya.
Terima kasih ALLAH kerana meminjamkan nyawa untuk saya secara PERCUMA.
Terima kasih..terima kasih..terima kasih...saya SAYANG ALLAH..

Allah..
Lapangkan hati saya, jernihkan jiwa saya agar selalu mengingati, mencintai dan mengagungkan Engkau bila dan di mana sahaja..
Jangan pernah engkau tinggalkan saya untuk selama-lamanya..

Ya arhamar raahimiin..irhamnii... 

2 comments:

  1. ~seringkali kita lupa pada Allah...tapi Allah tidak pernah lupa pada hamba-hambaNYA...alhamdulillah atas nikmat dan niqmah...segalanya yang terbaik untuk kita~

    ReplyDelete
  2. betul3..blajar syukuri nikmat,insha Allah mengundang berkat..biar suka,duka,senang,susah,miskin,kaya..smuanya telah termaktub dlm ilmu dan ketetapan Allah.apa yg penting jalani hidup dgn penuh rs kehambaan..Allahu ghoyatuna..baarakallahufik..:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...