October 23, 2011

.::Mendamba Bahagia::.




Hari demi hari, 
Detik demi detik,
Aku mula jadi  bingung dan tersentak,
Imanku yang makin rapuh, 
Ketumpulan mindaku begitu menyerlah, 
Hati jadi lelah, 
Badan makin lemah, 
Ibadah makin lesu, 
Apakah petanda semua ini ya Allah?
Ke mana pergi diri yang dulu???
Keliru, hairan, kelu, terkedu… :’( 
Di mana kecerdasan, kejuaraan, ketangkasan dan kepintaran yang dulu itu?
Perjalanan hidupku kini makin suram, kelam, gelap.. 
Ku tersedar.. rupanya aku bukan aku yang dahulu..
Aku sedang melakar masa depan yang menyeramkan.. 
Dengan adunan kemalasan, kemunduran, kelemahan dan ketakutan..
Aku seakan-akan sedang dibayangi kekalahan.. 
Andai aku benar-benar tewas, perjalanan hidupku bakal berubah.
Allah… takutnya aku pada kegagalan.. 
Tolong ya Allah, jangan biarkan aku terus tenggelam dan kelemasan.. 
Ajarkan aku, didik aku, bimbing aku, ingatkan aku selalu..berikan aku kekuatan.. 
Aku tidak ingin benang DERITA menyulam hayatku selamanya.. 
Yang kuimpian hanya satu… Ku ingin melakar bahagia di penghujung episod hidup ini seiring dengan Redha-Mu..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...