October 22, 2009

M.U.H.A.S.A.B.A.H SEJENAK!!

Allahu Rabbi..
Setelah sekian lama bergelumang dengan dosa dan kemaksiatan..
Maka mulai saat ini ku ingin kembali ke jalanMu..
Tuhan.. ku inginkan sebuah penghijrahan..
Justeru, bantulah aku dalam permusafiranku ini...
Tuhan.. setelah sekian lama tuturku melontarkan kalam berbisa dusta..
Maka bermulanya detik ini akanku cuba untuk menjaga lisanku dari berterusan menyebut segala keaiban manusia disekelilingku..
Ku berjanji padaMu, akanku berusaha sedaya upaya untuk mengawal pendengaranku dari mendengar kalam-kalam yang bisa melalaikan aku dari mengingatiMu..
Akanku pelihara qalbu ku agar karat-karat mazmumah tidak bisa mengotorinya lagi..
Akanku berusaha memelihara mata kurniaanMu ini dari melihat kemungkaran yang bisa melumpuhkan imanku yang sememangnya maha lemah ini..
Ku sedar wahai Tuhan yang Maha sempurna, sesungguhnya aku hanyalah manusia hina yang tidak pernah sunyi dari khilaf dan noda..
Ku akui jua sesungguhnya tanpa pemberianMu yang tidak ternilai ini, mana mungkin dapat ku nikmati betapa indahnya dunia milikMu ini..
Namun begitu, tidak pernah sesekali kunafikan sesungguhnya kupasti lebih merindui negeri akhiratMu setelah dapat kubayangkan betapa lebih indah JannahMu..
Wahai Rabbi.. kudambakan Pimpinan Mu.. kutagih RedhaMu..dan ku mengharapkan Maghfirah dan RedhaMu dalam setiap langkahku..
Justeru, sebelum mata terlena buat selama-lamanya, sebelum terpisahnya Roh dari jasadku.. Kau kuatkan aku, berikanku kesempatan untuk kembali ku bernaung di bawah lembayung RahmatMu bersama para Mukminin dan Solihin.. Ameen..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...