July 30, 2011

.::Sayang RAMADHAN, Rindu RAMADHAN::.

Bismillahirrahmaanirrahim...






Pejam celik2 sya’aban bakal melabuhkan tirainya. Ramadhan yang dinanti pula bakal berkunjung. Ahlan-ahlan Ya Ramadhan, kami sangat merinduimu. Selamat datang, selamat bertandang, jangan malu jangan segan. Ya Allah, setahun berlalu kini kami bakal bersua kembali dengan Ramadhan-Mu, bulan yang dirahmati. Alhamdulillah atas segala kurniaan. Moga Ramadhan tahun ini bakal menjanjikan  1001 kebaikan buat kami. Moga keimanan kami berganda-ganda,moga keyakinan dan keistiqamahan kami terus melonjak. 




Sempena Ramadhan pada kali ini, yuk kita sama-sama tanamkan tekad dan azam untuk melakukan penghijrahan dan perubahan. Mana yang buruk kita per’cantik’kan, mana yang kurang kita tambah-tambahkan, mana yang bengkok kita lurus-luruskan,  yang hitam kita putih-putihkan. Moga Ramadhan tahun ini lebih bermakna buat kita semua berbanding tahun-tahun sebelumnya.  Beramallah seolah-olah ini Ramadhan terakhir buat kita. Jangan malas-malas, Allah menawarkan kepada kita begitu baaanyyaakk bonus melalui Ramadhan-Nya.. pahala berganda, syaitan pula dibelenggu, banyak lagi hikmah dan fadhilat yang bakal kita nikmati yang tidak terdapat pada bulan-bulan selainnya. Apa lagi yang kita mahu? Jika sebelum ini kita sering beralasan ‘syaitan’ sebagai punca kita menjadi berat untuk melakukan ibadah, so tiada lagi alasan untuk kali ini. Semuanya terletak atas diri kita dan bagaimana kita berusaha untuk melenturkan nafsu dalam diri. Rebut2lah peluang keemasan ini jangan sampai ia berlalu begitu saja, sangat2lah rugi :’(  Hargailah Ramadhan, raikan Ramadhan dengan setulus hati, bukannya beribadat sekadar untuk bermegah-megah atau meniru orang lain.  



Ya Allah! Rahmatilah kehidupan kami, ampuni segala khilaf dan kelemahan kami, berkatilah usia kami. Moga segala kebaikan yang bakal kami laksanakan di bulan mulia ini berkekalan dan berpanjangan untuk bulan-bulan dan tahun selepasnya, tidak hanya di bulan ini.   

ALLAHUMMA INNAKA  ‘AFUWWUN KAREEMUN TUHIBBUL ‘AFWA FA’FU ANNA.. AMEEN YA RABBAL ‘ALAMIN!! J  


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...